Wymiana przegubów wewnętrznych a ustawienie zbierzności

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • JarekW
    Classic
    • 2012
    • 15

    Wymiana przegubów wewnętrznych a ustawienie zbierzności

    arturo mam pytanie co się pojawia w górnym prawym rogu wyświetlacza oprocz biegu taki mały jakis znaczek.
  • magi2
    Drive
    • 2011
    • 83

    #2
    Wymiana przegubów wewnętrznych a ustawienie zbierzności

    Witam

    W weekend wymieniałem przeguby wewnętrzne , zdemonotwałem sworzeń kulisty na końcu wahacza - odkręciłem trzy srubku , które łączą go z wahaczem czy po taki zabiegu trzeba sprawadzć zbierzność ?

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      jesli przestawiłes sworzen na tych 3 srubach to powinienes zrobic zbierznosc
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • magi2
        Drive
        • 2011
        • 83

        #4
        czy przestawłem ... odkreciłem tz 3 sruby odchiliłem całą "nogę" delikatni na bok ipo wymianie przegubu wstawiłemgo miejsce ,autko prowadzi się tak samo ,nie sciąga

        Komentarz

        • kazik4x4
          RS
          • 2008
          • 2728

          #5
          zasadniczo każde rozpięcie przodu wymaga kontroli zbieżności. wydasz 60 zeta i masz spokój że za 10kkm nie okaże się że dwie opony masz do wyrzucenia.

          Komentarz

          • magi2
            Drive
            • 2011
            • 83

            #6
            dzieki za info jutro udam sie na zbierzośc

            Komentarz

            • kazik79
              Drive
              • 2011
              • 88

              #7
              ja rozpinam zawsze sworzeń od zwrotnicy, a nie od wahacza i zbieżności nigdy nie ustawiałem - nie twierdzę, że nie powinienem, ale nigdy opon mi po takim zabiegu nie zcięło i zawsze auto prowadziło sie jak poprzednio - na chłopski rozum to połączenie sworzeń zwrotnica jest nieregulowalne, więc nic się w geometrii zawieszenia zmienić nie powinno

              Komentarz

              • piotrek_os
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 8160
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Widzisz jakams róznice na kierownicy? Jezeli tak to zbieznosc trzeba robic, ja w zeszłym tygodniu zmienialem sworzen dolny + tulejke na wahaczu - lekka róznice na kierownicy widze - wiec zbieżnośc bede robił ale wczesniej zrobie to samo z lewej strony choć tam sworzen nie daje oznak do wymiany ale tulejke wahacza po mojemu trza by wymienic.... a zeby później nie robic znów zbieznosci to trzeba odrazu to uczynic
                Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                Komentarz

                • magi2
                  Drive
                  • 2011
                  • 83

                  #9
                  Jednak małą korektę było trzeba zrobić ,
                  Dzięki wszystki za odpowiedzi

                  Komentarz

                  • roLLo
                    L&K
                    • 2008
                    • 1063
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez kazik79
                    ja rozpinam zawsze sworzeń od zwrotnicy, a nie od wahacza i zbieżności nigdy nie ustawiałem - nie twierdzę, że nie powinienem, ale nigdy opon mi po takim zabiegu nie zcięło i zawsze auto prowadziło sie jak poprzednio - na chłopski rozum to połączenie sworzeń zwrotnica jest nieregulowalne, więc nic się w geometrii zawieszenia zmienić nie powinno
                    hmmm.. nie powinno się nic zmienić ?? Ciekawe :diabelski_usmiech
                    Ja miałem do wymiany sworzeń wahacza i przed wymianą kierownica była leciutko w lewo skrzywiona przy jezdzie prosto a po wymianie juz w lekko w prawo Dodam że drązek kierowniczy nie był rozpinany Co Ty na to ? :-)

                    Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                    Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                    Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                    Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                    Komentarz

                    • kazik79
                      Drive
                      • 2011
                      • 88

                      #11
                      [quote="roLLo hmmm.. nie powinno się nic zmienić ?? Ciekawe :diabelski_usmiech
                      Ja miałem do wymiany sworzeń wahacza i przed wymianą kierownica była leciutko w lewo skrzywiona przy jezdzie prosto a po wymianie juz w lekko w prawo Dodam że drązek kierowniczy nie był rozpinany Co Ty na to ? :-)[/quote]

                      może trochę po czasie, ale odpowiem koledze roLLO:

                      w wątku nie było mowy o wymianie sworznia, ale o koniecznosci rozpiecia wahacza od zwrotnicy, w OI mozna to zrobic poprzez:
                      1. odłączenie sworznia od zwrotnicy poprzez rozpiecie stożka Morsea (sworzeń pozostaje na wahaczu) lub
                      2. poprzez odkręcenie trzech śrubek mocujących sworzeń do wahacza (sworzeń pozostaje w zwrotnicy)

                      podtrzymuję swoje stwierdzenie, że w przypadku nr 2 ustawienie geometrii jest praktycznie nieodzowne bo te trzy śrubki są przykręcane poprzez otwory umożliwiające regulację (kąta pochylenia koła - jak się mylę to mnie poprawcie), a na pewno dające możliwośc przykręcenia ich w innej pozycji niż przed odkręceniem, a dla przypadku 1 nie jest konieczne (choć sprawdzić nie zaszkodzi) bo jak pisałem wcześniej połączenie stożkowe jest raczej nieregulowane (jak się mylę to też prosze o poprawę)

                      jak ktoś wymienia sworznie to musi te trzy śrubki odkręcić, więc bez ustawienia geometrii się nie obejdzie,

                      wiele osób ma problemy z rozpieciem połączenia stożkowego sworzeń - zwrotnica i dlatego odkręcają sworzeń od wahacza, co daje potem konieczność "robienia zbieżności"

                      Komentarz

                      • petras
                        Ambiente
                        • 2008
                        • 171
                        • Octavia I (1U2)
                        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                        #12
                        oj namieszałeś, prawidłowo powinno być tak:
                        podtrzymuję swoje stwierdzenie, że w przypadku nr 2 ustawienie geometrii jest praktycznie nieodzowne bo te trzy śrubki są przykręcane poprzez otwory umożliwiające regulację (kąta pochylenia koła - jak się mylę to mnie poprawcie), a na pewno dające możliwośc przykręcenia ich w innej pozycji niż przed odkręceniem,a dla przypadku 1 nie jest konieczne (choć sprawdzić nie zaszkodzi) bo jak pisałem wcześniej połączenie stożkowe jest raczej nieregulowane (jak się mylę to też prosze o poprawę)

                        Komentarz

                        • kazik79
                          Drive
                          • 2011
                          • 88

                          #13
                          Zamieszczone przez petras
                          oj namieszałeś, prawidłowo powinno być tak:
                          podtrzymuję swoje stwierdzenie, że w przypadku nr 2 ustawienie geometrii jest praktycznie nieodzowne bo te trzy śrubki są przykręcane poprzez otwory umożliwiające regulację (kąta pochylenia koła - jak się mylę to mnie poprawcie), a na pewno dające możliwośc przykręcenia ich w innej pozycji niż przed odkręceniem,a dla przypadku 1 nie jest konieczne (choć sprawdzić nie zaszkodzi) bo jak pisałem wcześniej połączenie stożkowe jest raczej nieregulowane (jak się mylę to też prosze o poprawę)
                          dzięki za zwrócenie uwagi ops: - wcześniejszy post już poprawiłem

                          Komentarz

                          Pracuję...